Известие

Collapse
No announcement yet.

Здравина 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Аз не мисля, че това изобщо е спор. Просто изясняваме основни положения с които очевидно много от нас не са запознати или просто не ги осмислят добре.

    А иначе катастрофи стават и хора умират именно защото всеки вижда нещата по своему.

    Като се качи чичко паричко на мощния джип и си мисли, че за него физичните закони не важат.
    Е да ама те са единственото сигурно нещо на този свят.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      Aз да допълня, и че "новите" коли ги правят меки, в съответните деформируеми зони. Брони, рога, преден капак и т.н.

      Кокпита обаче (или кабината) е усилен.

      Това важи особено силно за спортните коли. Има много катастрофи с ферарита и ламборгинита, където предницата и/или задницата се къса със все мостовете, а пасажерите остават невредими в "черупката".

      https://i.ytimg.com/vi/26HEIQqF0xU/maxresdefault.jpg

      https://secure.i.telegraph.co.uk/mul...1_3266428b.jpg
      Last edited by dhtj; d.m.y г., 21:51.
      156 2.0TS

      Comment


      • #18
        Много хора например не са наясно и с предназначението на коланите. Те си мислят, че коланите ни предпазват да не изхвърчим през предното стъкло или да не се размажем върху арматурното табло.

        Това безспорно е вярно, но коланите вършат и нещо друго много важно.
        Те притежават еластичност, която се проявява при много сериозни усилия. Така те позволяват на тялото да измине път от няколко сантиметра непосредствено след удара, което прави намаляването на скоростта малко по-плавно, което прави обратното ускорение по-малко, което пък прави силата, която би ни увредила значително по-малка.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Да разбирам ли,че Джулията е по-опасна от 156...понеже не става на създърма...
          https://www.youtube.com/watch?v=Pkk3pmfa4vU -156
          https://www.youtube.com/watch?v=Oe8SHFX8MXg -Джулия
          пак ще кажа,че за мен по-безопасна е колата с твърдите ламарини,вместо да ми се забиват колонките в главата или да гушна мАторя...не мерси
          Alfa 155 1.9TD '97 EX
          Alfa 166 2.4 JTD EX
          Alfa 156 2.4 JTD

          Comment


          • #20
            И двете се мачкат, но за разлика от 156 цата при която ясно се вижда, че клетката с пасажерите поддава, при Джулията тя не помръдва. Това за което говори колегата Dhtj.

            Колега Pace, това което се опитвам да обясня е, че ако калници, рогове и изобщо зоната на моторния отсек са много здрави и грам не се деформират, тия вътре са мъртавци.
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:41.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              Точно де,което ще рече,че по-здрави конструкция и ламарини май е по-добре.
              Alfa 155 1.9TD '97 EX
              Alfa 166 2.4 JTD EX
              Alfa 156 2.4 JTD

              Comment


              • #22
                Също има и чалъм как мотора и кутията да минат ПОД купето, а не да влязат в него.

                *При челен удар и надлъжни мотори.
                156 2.0TS

                Comment


                • #23
                  Този които ми боядисва тавана миналата година ми обясняваше точно за здравината на купетата,А класа като я напънел да я изправя с пресата и купето се цепело,БМВ 5серия пресата не можела да разпъне сгънато.Вадете си изводите,като гледам клиповете по+горе,Джулията е в пъти по-защитена от 156цата
                  Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от pace Покажи съобщение
                    Точно де,което ще рече,че по-здрави конструкция и ламарини май е по-добре.
                    Дай да видим, какво казват цифричките.

                    Да разгледаме 2 варианта:

                    1 - кола която при удар в стена със 60 км/h предницата и се деформира с 1,2 м и клетката е здрава

                    2 - кола с много здрави ламарини, която при удар в стена със 60 км/h предницата и се деформира с 0,2 м и клетката пак е здрава.


                    В първия случай колата (клетката с пасажерите) ще спре за 0,072 сек. а във втория за 0,012 сек.

                    Демек:

                    при вариант 1 обратното ускорение ще бъде 231 и човек с тегло 80 кг ще изпита сила от 1,9 тона (върху коланите)


                    при вариант 2 обратното ускорение ще бъде 1389 и човек с тегло 80 кг ще изпита сила от 11,3 тона (върху коланите)

                    Все още ли искаш да караш толкова здрава кола?
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 23:26.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Дай да видим, какво казват цифричките.

                      Да разгледаме 2 варианта:

                      1 - кола която при удар в стена със 60 км/h предницата и се деформира с 1,2 м и клетката е здрава

                      2 - кола с много здрави ламарини, която при удар в стена със 60 км/h предницата и се деформира с 0,2 м и клетката пак е здрава.


                      В първия случай колата (клетката с пасажерите) ще спре за 0,072 сек. а във втория за 0,012 сек.

                      Демек:

                      при вариант 1 обратното ускорение ще бъде 231 и човек с тегло 80 кг ще изпита сила от 1,9 тона (върху коланите)


                      при вариант 2 обратното ускорение ще бъде 1389 и човек с тегло 80 кг ще изпита сила от 11,3 тона (върху коланите)

                      Все още ли искаш да караш толкова здрава кола?
                      Искам възможно най-здравата
                      ще рискувамс 11,3 тона върху коланите вместо 2 тона и пръснати от ламарините мозък и ла_на из салона
                      Alfa 155 1.9TD '97 EX
                      Alfa 166 2.4 JTD EX
                      Alfa 156 2.4 JTD

                      Comment


                      • #26
                        Да обесня и аз по-елементарно.
                        При здравата кола, шасито не абсорбира енергията от удара и пасажера умира от това, че колана като спре тялото, органите се местят вътре и най-често се късат артериите и чао бамбино.
                        При кашкавалената кола шасито поема енергията, може да чупиш крак да се нарежеш нещо ама ще живееш.

                        Comment


                        • #27
                          Явно требва да седнеме на по бира да си полафиме
                          Alfa 155 1.9TD '97 EX
                          Alfa 166 2.4 JTD EX
                          Alfa 156 2.4 JTD

                          Comment


                          • #28
                            А някой взима ли под внимание въздушните възглавници?
                            Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                            Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                            Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                            Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                            Comment


                            • #29
                              С една дума , от това което съм разбрал тук (поправете ме, ако греша) е, че колкото е по-чуплива и мека предница/задницата (в смисъл - податлива на деформация), толкова по-защитен е пътника/шофьора в купето, тъй като по-голямата част от удара се поема от предница/задница.
                              И обратното - по-голям шанс за близка среща със Свети Петър при по-здрава кола, която не успява толкова добре да "абсорбира" силата от удара.

                              Правилно ли съм разбрал?

                              Затова съм гледал клипове от Youtube от катастрофи с коли и ми е правило впечатление как Lamborghini/Ferrari буквално стават на "мекик" отпред. А аз до скоро с един приятел, гледайки тия клипове, и си викаме "добре бе, коли за стотици хиляди, че и милиони , удариш го - кашкавал, толкова ли му е здравината за тия пари", а то било с цел. Това обяснява защо са толкова "трошливи" въпросните коли. За да не се натрошиш ти вътре.
                              Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

                              Comment


                              • #30
                                Правилно си разбрал.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X